Nowa formuła obliczania rankingu reklamy

Przeczytasz w około: 1 minutę

Spis treści:

Obecnie każdemu, kto robi zakupy w Internecie zależy, aby w wynikach wyszukiwania pokazywały się jak najbardziej trafne odpowiedzi na wpisane do wyszukiwarki zapytanie. Teraz, w łatwy i bezpośredni sposób można z reklamy zadzwonić do firmy, która nas interesuje czy dowiedzieć się jaka jest jej lokalizacja. Wysoki współczynnik klikalności i duża skuteczność reklamy jest efektem rozszerzonych reklam, o których mowa wyżej.

Typy rozszerzenia reklam

Google chcąc stworzyć możliwość jak najbardziej trafnego wyświetlania rozszerzeń i formatów reklam postanowiło tym razem udoskonalić aukcje AdWords. Dotychczas na ranking reklamy składały się: Wynik Jakości oraz stawka CPC. Dodatkowo, do obecnych czynników postanowiono dołożyć kolejny składnik jakim jest oczekiwany wpływ rozszerzeń i formatów reklam. Jakie będzie to mieć zatem odzwierciedlenie w rzeczywistości?

Za przykład mogą posłużyć nam konkurujące reklamy z takim samym Wynikiem Jakości i stawką CPC. To, co będzie rozstrzygać o tym, która reklama będzie wyżej w płatnych wynikach wyszukiwani to właśnie wyższy oczekiwany wpływ rozszerzeń. Należy zaznaczyć także aby reklama mogła wyświetlać się z rozszerzeniami, będzie trzeba prowadzić do zwiększenia Wyniku Jakości lub stawki CPC, a nawet obu czynników. Dodatkowo, CPC może się obniżyć jeśli rozszerzenia i formaty reklamy będą trafne co pozwoli na większą skuteczność w porównaniu z konkurencyjnymi reklamami w aukcji. Obecna aktualizacja formuły obejmuje tylko wyświetlenia w wyszukiwarce Google.

Więcej na ten temat można znaleźć w Centrum Pomocy AdWords.

Potrzebujesz wsparcia w kampaniach?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211