Optymalizacja po Rosyjsku – Yandex

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Yandex –  najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Rosji, a tym samym 8 na Świecie. Jej udział na internetowym rynku rosyjskim wynosi ok. 64%, natomiast z Google – giganta na rynku światowym, w Rosji korzysta jedynie 26% użytkowników Internetu.  W związku z powyższymi statystykami, w przypadku chęci wejścia na internetowy rynek Rosyjski, wyszukiwarka Yandex nie może zostać pominięta.

Praktyki optymalizacyjne w wyszukiwarce Yandex w większości pokrywają się z doskonale znanymi zasadami promowanymi przez Google. Podobnie jak gigant z USA, rosyjski Yandex również mocno ceni:

  • treść – hasło “Content is King” dominuje. Jest to podstawa pozycjonowania – treść na stronie powinna być zwięzła, zawierać słowa kluczowe oraz najistotniejsze informacje o firmie oraz usługach. Nieatrakcyjna, nieciekawa, pełna błędów gramatycznych i stylistycznych treść nasza strona sprawi, że nie uzyskasz pozycji numer 1 w wynikach wyszukiwania.

  • odpowiednia optymalizacja meta-tagów: keywords, description oraz title powinny zawierać informacje o działalności firmy lub/i ofertę.

  • dane kontaktowe umieszczone w widocznym miejscu – klienci często poszukują wyłącznie numeru telefonu lub adresu – warto im to ułatwić

  • nawigacja –  prosta oraz hierarchiczna struktura, dzięki czemu jest czytelna dla użytkowników oraz dla robotów wyszukiwarki

  • wygląd – design, który zatrzyma klienta, będzie “miły dla oka” oraz dopasowany do działalności firmy.

  • w przypadku chęci zablokowania danej strony dla robotów wyszukiwarki Yandex, tradycyjne metody blokowania w pliku robots i treść zostanie zaindeksowana. Jedną z metod blokady jest dopisanie kilku linijek kodu do pliku .htaccess. Dokładny opis znajdziecie pod adresem: https://www.cenobitz.com/portal/helpdesk-serwer/item/54-skuteczne-blokowanie-robot%C3%B3w-indeksuj%C4%85cych-yandex-htaccess

 

Wyszukiwarka Yanex posiada również swoje odpowiedniki do googlowskich produktów jak:

 

Yandex Metrica – uboższa wersja Google Analytics, która pozwala na śledzenie i analizowanie ruchu na naszej stronie internetowej oraz Yandex Direct, czyli system ukierunkowanej reklamy przypominający Google AdWords. Yandex Direct jest to system oparty na płatności za kliknięcie i posiada między innymi takie funkcje jak monitorowanie kampanii w czasie rzeczywistym. System ten został uruchomiony w 2001 roku i sukcesywnie się rozwija.

 

Źródło:

https://www.reklamawinternecie.pl/1586-pozycjonowanie-w-rosji-strona-glowna-wg-yandex.html

https://www.interfacepoland.pl/global-marketing/seo-sem/

Podsumowanie

Yandex mocno walczy o utrzymanie swojej pozycji, ambitnie rozszerza zakres swojej działalności, a w efekcie staje się ważnym graczem, którego podczas planowania działalności biznesowej na rynku wschodnim nie można pominąć.

Potrzebujesz wsparcia w SEO?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211